Stress in je lichaam?

Kraakt je nek? Heb je je kiezen op elkaar geklemd? Flink aan het fronsen? Soms houd je ongemerkt spanning vast in je lichaam en kunnen bovenstaande dingen signalen daarvan zijn.

Deze oefeningen kunnen je helpen om dit los te laten:

1. Kaken
Gaap de spanning weg, met wijd open mond (voor nu mag het even). Het gaat niet om de diepe uitademing, maar om de beweging die je er met je mond mee maakt.

2. Wenkbrauwen
Trek ze 2 of 3 keer flink omhoog en laat ze weer zakken. Doe ook met je oogleden mee: knijp ze samen, laat ze los.

3. Nek
Ga met je kin naar je rechterschouder, rol dan – via je borstkast – naar de linkerschouder. Hoofd omlaag houden dus!

4. Schouders
Adem in en trek je schouders op richting je oren. Adem uit en laat weer los. Probeer bewust het verschil te voelen tussen aanspanning en ontspanning.

Meer Blog berichten van Lampe Vitaal:

De waarde van wandelen (14-05-2020)
Coronavirus update (15-03-2020)
Powernap op kantoor? (12-02-2020)
Participatiewebshop (16-10-2019)
Nieuwe stagiaire! (25-09-2019)
Start buiten sporten! (19-04-2019)